خانه / اخبار / در شب نخست برنامه یک شهر ضیافت،چراغ آزادی زندانیان توسط معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری روشن شد

در شب نخست برنامه یک شهر ضیافت،چراغ آزادی زندانیان توسط معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری روشن شد

1sz02

 برنامه زنده تلویزیونی “یک شهر، ضیافت” در شب نخست ماه مبارک رمضان با اجرای دو نفره هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون اصفهان حسن اکلیلی و محمدامین صادقی از ساعت 19:30 روی آنتن شبکه اصفهان رفت.

 در شب نخست این برنامه ، مبلغ دیه یک زندانی غیرعمد که در اثر تصادفی ناخواسته در زندان به سر می برد، از سوی معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری اصفهان تقبل شد.

پخش مستندی از زندان اصفهان و همچنین گفت و گو با این زندانی، فضای برنامه و نیز حضار سالن را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

در ادامه این برنامه که تا زمان اذان مغرب به افق اصفهان ادامه داشت، معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان این که شعار امسال شهرداری “سهم من از فرهنگ نصف جهان چیست؟” در نظر گرفته شده است، گفت: همه ما به نوعی در معرض این سؤال قرار داریم. اصفهان شهری با مختصات فرهنگی خاص خود است و به عنوان نمونه به شوخ طبعی مردم، مهمان نوازی و خرده فرهنگ هایی نظیر اهتمام در امور خیر و فتوت و جوانمردی شهره است. از این رو در هیچ شهری از کشور نمی توان این تعداد خیریه را مشاهده کرد چرا که مردم این شهر حتی در خیریه های کوچک محله ای نیز همکاری دارند.

علی قاسم زاده افزود: اصفهان این توانایی را دارد که پایتخت تمدن ساز معاصر کشور باشد و این شهر، شهر اندیشه های پاک و مردم خیر اندیش است.

در ادامه این برنامه تابلوی نگارگری با نام “شکار”، اثر استاد “بهرام طاهری” که به سبک ریخته و با تکنیک گواش و آبرنگ خلق شده بود، به نفع آزادی زندانیان به حراج گذاشته شد و توسط یکی از خیرین اصفهانی به مبلغ 20 میلیون تومان خریداری شد. استاد طاهری متولد سال 1324 اصفهان است و از هنرمندان پیشکسوت هنر نگارگری به شمار می آید.

دیگر مهمان این برنامه رییس انجمن حمایت از خانواده های زندانیان بود. “محمود مباشری” در این برنامه از اختصاص مبلغ 200 میلیون تومان توسط یکی از خیرین استان برای تهیه سبد کالای ماه مبارک رمضان ویژه خانواده زندانیان شهر اصفهان خبر داد و اهتمام و مشارکت مردم اصفهان در این قبیل امور خیرخواهانه را قابل تحسین دانست.

اجرای موسیقی زنده در فضای دکور خاص و جذاب این برنامه از دیگر بخش های برنامه بود. برنامه با قرائت اذان به صورت زنده پایان یافت.

برنامه تلویزیونی “یک شهر، ضیافت” به تهیه کنندگی حجت الاسلام سید مهدی مدنیان در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19:30 از شبکه اصفهان به صورت زنده پخش خواهد شد. این برنامه قصد دارد از طریق مشارکت های مردمی، کمک خیرین، هنرمندان، ورزشکاران و مسوولین هر شب یکی از زندانیان جرایم غیرعمد استان را آزاد کند.

گفتنی است هموطنان عزیز می توانند برای شرکت در این امر خیرخواهانه به نشانی پایگاه اینترنتی برنامه به آدرس www.1sz.ir ، بخش شرکت در حراج برنامه مراجعه کنند و یا از طریق شماره پیامک 10003840 در این اقدام معنوی مشارکت داشته باشند.