خانه / اخبار / یک شهر ضیافت ، بوی امام رضا (ع) گرفت

یک شهر ضیافت ، بوی امام رضا (ع) گرفت

1sz02

برنامه “یک شهر، ضیافت” در شب دوم نیز آزادی یکی از زندانیان جرایم غیرعمد شهر اصفهان را در پی داشت.

علی مقصودی زندانی دیه که در شب نخست برنامه با کمک خیرین و معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری اصفهان از زندان رهایی یافته بود ، به همراه خانواده اش در برنامه حاضر شد.

اشک شوق او و خانواده اش، حضار و تماشاگران برنامه را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

همچنین در شب دوم این برنامه، اثر خوشنویسی استاد غلامرضا وکیلی که صلوات خاص امام رضا(ع) هنرمندانه بر آن نقش بسته بود، به نفع آزادی زندانیان و با حضور این هنرمند به حراج گذاشته شد.

پخش مستند زیبایی از این استاد و توضیحات او در خصوص مراحل خلق یک اثر هنری، پیوند قلبی او با اثرش را مشخص ساخت.

این اتفاق زمانی بیشتر به دل نشست که پخش مستند زندان اصفهان و گفت و گو با یکی از این زندانیان نیز بار دیگر نام امام رضا(ع) را در فضای برنامه جاری ساخت. آرزوی این زندانی برای سفر به مشهد و گره خوردن این آرزو با تابلوی صلوات خاص امام رضا(ع) نشانه های غریبی را کنار هم چید.

این برنامه نمایش اسلام عملی است

حجت الاسلام صالحیان دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان مهمان شب گذشته این برنامه بود. وی ضمن ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در این برنامه با هدف آزادکردن زندانیان جرایم غیر عمد، اظهار داشت: این برنامه نمایش واقعی مکتب تشیع و اسلام عملی است و می تواند چهره واقعی ائمه ما و پیروان آن ها را به جهانیان معرفی کند.

وی با اشاره به آیه شریفه ” تعاونوا علی البر” گفت: این ماه، ماه شهادت کسی است که قاتلش را بخشید. بنابراین بیش از آن که به فکر جمع آوری پول برای آزادی زندانیان باشیم باید از طریق این برنامه، افراد را به بخشش و صرف نظر از شکایت خود دعوت کنیم.

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان تصریح کرد: این برنامه پیام شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی را به تمامی منعکس کرده است. چرا که به عینه می بینیم مدیران استان در کنار هم یک عزم ملی را ایجاد کرده اند تا یک مشارکت مردمی در این امر خیرخواهانه شکل گیرد.

در این برنامه خیریه علی ابن ابی طالب(ع) 37 میلیون مبلغ دیه یکی از زندانیان استان را تقبل کرد و بدین ترتیب از طریق این برنامه و به لطف خدا مقدمات آزادی زندانی دیگری نیز فراهم شد.